Friday, December 9, 2011

Sálvame de sálvame


Senyors de TV3, señores de Tele5, i directius d’altres cadenes. De veritat que el millor que ens poden oferir són programes tipus Sálvame, Hombres y Mujeres, Ana Rosa etc.? Per no mencionar Vuélveme Loca, tots bastant dirigits al públic femení. Perdonin però hi ha dones, noies, a las que no solament els hi agraden els homes esculturals, poder anar a cites amb ells o estar al dia dels últims “cotilleos” si m’ho permeten.

Volen dir que un programa ben portat, amè i amb gent jove ha de ser d’aquest tipus? No es podria provar la idea estrafolària de portar de tant en tant un grup de persones a debatre temes interessants, sense cridar, faltar-se al respecte o ser la perfecta imatge dels estereotips “macho español” “rubia de pote”?, (sense intenció d’ofendre a cap noia rossa. A caire d’exemple la meva neboda és ben rossa i en un futur no molt llunyà serà doctora).

Els joves amb una mínima idea de bona educació i saber estar poden ser també divertits, si ve algun convidat a cantar poden posar-se a ballar com qualsevol persona, bé potser amb una mica menys de coordinació, però acceptablement. Si alguna persona explica un acudit saben riure també, tenim sentit de l'humor...

Amb el terme joves educats, no em refereixo als que tenen títols universitaris, n’hi ha que els podem qualificar d’educats i n’hi ha que no. Un paper amb la firma del rei no atorga habilitats comunicatives ni respecte pels altres. Em refereixo als joves amb molt sentit comú, carrera universitària o no, però amb interessos diferents dels que ens volen inculcar, que n’hi han, creguin-me que n’hi han.

No crec que el problema sigui que l’audiència demana aquest tipus de programes, (com sempre s’ha de sentir dir), crec més aviat que són els senyors creatius de certes cadenes que no en saben més. Doncs jo els animo a preguntar-nos, som joves, amb educació i sí també podem divertir als espectadors... potser és massa difícil per atrevir-se a provar-ho? Potser sí.

Friday, December 2, 2011

Saber vs. Entender


Hay dos conceptos muy diferentes en el lenguaje educativo que Bloom pone de manifiesto en su teoría: saber y entender. 
Se pueden saber, conocer muchos datos, fechas, fórmulas etc., pero hasta que no se entienden no significan nada para el estudiante. Una vez se comprende un concepto, se asocia un sentimiento a tal fórmula, a tal fecha, que hace que ese concepto tenga sentido para nosotros. Entonces es cuando podemos decir que entendemos. 
A medida que un estudiante, o yo diría cualquiera de nosotros, va subiendo por la escalera  de niveles de Bloom, asocia sentimientos a los conceptos aprendidos y es capaz de desarrollar practicas mas complejas que  reflejan un nivel de entendimiento mayor y mas avanzado.

Para saber más y seguir leyendo sobre este tema solamente has de esperar al segundo número de JoF: Journal of Feelsynapsis, que estará disponible a principios de 2012!